Velkommen til skolestart!

Barn som løper i skolegård

Et ekstra velkommen til årets 1.trinn og alle andre nye elever ved skolen!

Vi er nå rigget for grønt smittenivå igjen og er veldig glad for det.
Likevel velger skolen og AKS de første ukene å ta noen forholdsregler, til beste for alle.

Vi vil ønske velkommen 1.trinnselevene med foreldre og foresatte i skolegården første dag ute. Så ber vi om at dere voksne der hjemme er tålmodige 2-3 uker til mht inngang i skolegården/skolen. Samtidig vil vi legge vinn på å få til en omvisning klassevis for dere foreldre/foresatte på årets 1.og 2.trinn etterhvert, muligens også 3.trinn, da flere av dere ikke har vært noe særlig inne i skolebygget pga pandemien. Dette kommer vi tilbake til. Jeg skjønner godt deres behov for å se litt mer inne i skolen, der deres barn hver dag er. Godt å ha et bilde av det inne i seg. :)

I år ønsker Kunnskapsminister Guri Melby å være hos oss ved Uranienborg skole og følge oppstarten av 1.trinn. Det er hyggelig for oss alle! Hun vil bringe en hilsen til skolestarterne våre i skolegården. Dette vil naturlig være litt styrende for dagens logistikk. Her kommer dagsplanen:

1.trinn:
Oppstart klokken 8.30 (møte opp 10 min før) i skolegården ved flaggstangen. Dere vil bli anvist område. Vær snille å møte opp 10 min før. Vi starter presis, da Statsråden har et tidsskjema.

Vi er varslet at det vil være presse til stede. Hvis dere ikke ønsker at deres barn skal bli filmet/fotografert, så si til en av vertene i skolegården (i gule vester).

Mer info om dette kommer, hvis nødvendig.

Skoledagen varer denne mandagen til 11.45, og barna har med seg niste. Det er AKS etter skoletid. Dere som ønsker å hente deres barn før AKS, må maile AKS-leder om dette. Lærerne vil følge disse elevene til porten ved Joker rett etter 11.45, der dere da henter dem.

2.-10.trinn:
Oppmøte i skolegården til oppstart klokken 10.

5.trinn møter opp på Harelabben.

Skoledagen for 2.-10.trinn varer ut i fra det tidspunktet som timeplanen viser for mandager.

Lærerne har sendt ut/vil sende ut mer konkret info før mandag før hvert trinn.
Alle elevene har med seg mat.

Vi gleder oss til å fylle opp den fine gule skolen vår med URRA-elever igjen!

Beste hilsen Randi, rektor