Kjære alle foreldre og foresatte på URRA!

Barn hopper paradis.

Media har i disse dagene vært opptatt av å fremheve at flere skoler har svakt tilbud mht å være fysisk på skolen/ sammen med lærere/ assistenter.
Ved Uranienborg la vi oss på en ambisiøs linje for elevene. Vi i ledelsen ønsket minst mulig hjemmeskole videre. For å få til dette, måtte vi gjøre om alle rom ved skolen til læringsrom,- inklusive spesialrommene i bygg 3.

Prioriteten videre var som følger:
1.-4.trinn skal vi prøve å unngå mer hjemmeskole, og 10.trinn skal få undervisning fysisk ved skolen og/ eller gjennom ekskursjoner med lærere mest mulig. Elevrådet er også lyttet til her. De har alltid mange kloke tanker.👍

Det ovennevnte har vi fått til å bli virkelighet, og det er jeg svært glad for!
Uteskole/ ekskursjoner skal være målrettet og lærerstyrte.

Dere kjenner til at vi har ulike starttidspunkt, derfor også flere ulike friminutt,- dessuten også ulike uteområder for elevene ( kohortene).
Alt av smittehensyn. Det skal være trygt ved URRA for alle!

Dette har kostet mye tid til logistikk pga de såkalte kohorte-hensyn som smittevernreglene krever, og det koster skolen økonomisk mht flere ansatte lærere/ assistenter og renholdere.
Jeg mener det er verdt det for elevene våre!

Det som vi ikke har fått til er fysisk undervisning av alle språkgruppene og valgfagsgruppene ved skolen,- så disse få timene får u- trinnets elever hjemmeskole( teams med språk mye), mm.

Vi i ledelsen mener elevene våre fortjener og trenger å få igjen kombinasjonen av det sosiale og det faglige. Derfor har vi valgt og fått til dette.

Håper dere opplever at deres barn/ unge har fått en god oppstart igjen!?

Så er det bare å fortsette med avstand, bli hjemme hvis syk og vaske hender ( men det siste er nå noe nedtonet).

Så vil jeg takke for mye positiv oppfølging fra dere der hjemme rundt 17.mai, til tross for slik det ble.
Alle har vel sett filmen på skolens off Facebook eller hjemmeside? Ligger der enda!
Korpset gjorde en strålende innsats selve dagen. Dere gledet mange. Tusen takk!
Jammen fikk både Erna Solberg og hele landet (via Tv2) opplevd Uranienborg skolekorps! 🎵👏⭐️

Som vanlig: Ta kontakt, hvis det er noe!

Alt godt fra Randi, rektor