Hei igjen alle foreldre og foresatte!

Randi

Takk for at vi bor i et fritt land! Koronaen skal vi håndtere ut i fra de oppdrag vi har fått! Det blir lite sett i forholde til det ovennevnte.

Takk for alle hyggelige hilsener, mailer - og ikke minst smil og småprat utenfor skoleporten disse dagene! At dere der hjemme viser så stor tilfredshet med skolens håndtering av skoleoppstarten og informasjonen dere får jevnlig, er svært hyggelig. Og så sier jeg, som alltid:
Ta kontakt, hvis det er noe dere lurer på. Døgnet går lutt rundt for tiden, men jeg prøver å svare dere alle så raskt jeg kan.😊

Jeg lovte i går kveld at dere skulle få mer info i dag ang skolestart for øvrige trinn, og her kommer det:

Som nevnt i går starter 10a og 10b mandag! Og vi skal flagge for dem!

Dere er informert mer konkret av lærerne i dag, De starter altså PRESIS oppstilt 8.10 på sine felt i skolegården. Lærerne er der!👍

Jeg må minne om at det nå er smittevernet som ruler, slik at vi jevnlig må kunne endre på tidspunkt for oppstart, inndeling av kohorter, friminutt og områder ute, hjemmeskole og uteskoledager. Vi må tenke helhetlig for hele 1-10 nå, og dere har sikkert forståelse for at det er utfordringer rundt ca 700 elever, når smittehensyn med avstand, mm, skal håndheves. Heldigvis er det en vask i hvert læringsrom, og håndvask er jo noe av det viktigste nå.

Over dørterskelen ut eller inn: Det skal vaskes hender på URRA!

Det er forøvrig kommet nye smittevernregler, som blant annet tillater at kohortenes størrelse kan utvides.
Dette kombinert med at hele 1-10 skal starte, gjør at vi har valgt å endre kohortene noe på 1.-4.trinn fra mandag. Hvis vi ikke hadde gjort det nå, ville vi måtte ha satt inn så mange utedager for de yngste, og satt inn så mange nye ansatte, som vi i ledelsen ikke mener er forsvarlig nå,- når vi kan unngå det- og likevel ha godkjent smittevern.
Vi tenker også det bare er flott for elevene på trinnet å få noe nye kohortevenner,- handler også om utvikling av sosial kompetanse. På AKS har det blitt litt skjevt i gruppene mht antall,- nå vil dette naturlig forbedres ( jeg har fått inn innspill fra noen av dere om dette).

Dette vil dere bli mer informert om mandag. Alt dette først, så kommer fremdriften:
5.-7.trinn starter onsdag til uken.
Nærmere info om tid og sted kommer mandag eller tirsdag ettermiddag. Lærerne på trinnene vil være ved skolen tirsdag for info om smittevern og praktisk organisering tirsdag.

8.-9.trinn vil også starte onsdag, men muligens med oppstart med hjemmearbeid første dag.

Dere får alle mer konkret info fra deres lærere/ nærmeste leder dagen før oppstart.

Vi gleder oss til å ha alle på plass, men samtidig må jeg understreke at det vil bli en annerledes skole denne våren.

Takk igjen for all forståelse!
Riktig GOD HELG fra Randi, rektor.