"Du MÅ ikke sove"

Du MÅ ikke sove

Jeg er privilegert som får lov til å være med å oppmuntre dem til å gå inn i sin egen tid og kjempe alt de bare makter for å bevare troen på livet vårt, menneskets verd, som det heter i diktet "Til ungdommen" av Nordahl Grieg.

Disse glade og flotte tenåringene (noen litt yngre) deres formelig sprudler av ungdommelig entusiasme. Og med evne og vilje til å ta nye utfordringer.

I et heftig og ukjent terreng av nye, ukjente sanger, dikt, dans, drama, tablåer og evergreens fra en svunnen tid, en periode som strekker seg fra 26.11 1905 til Vietnamkrigens slutt midt på 1970-tallet.

Og med egne og selvstendige refleksjoner om at dette skjer jo stadig vekk, historien gjentar seg. Menneskeverdet trekkes langt ned i søla. Det har vært et tydelig alvor som har kommet over salene på Fernanda Nissen når vi har sluppet løs all kunstnerisk kreativitet i disse dagene.

Dette er et prosjekt jeg har gjort mange ganger med skoleelever og studenter. Og det har gått mer og mer opp for meg hvor meningsfylt og riktig dette er.

Det berører og inspirerer elevene og gir dem noen lykter å styre etter mens de selv er i gang med å bygge den nye tid som de så vakkert synger underveis.

Dere foresatte har så definitivt noe å glede dere til når barna deres skal spille dette onsdag 14.02 og torsdag 15.02 klokken 18.

Velkommen til Fernanda Nissen skole i Nydalen, inngang A! (Dørene stenges klokken 18, så være ute i god tid).

Også andre foreldre/foresatte ved skolen er hjertelig velkomne!

Det vil også være enkelte eksterne gjester.

Vennlig hilsen Asbjørn Arntsen,

opphavsmann til prosjektet "Du MÅ ikke sove".